søndag 3. februar 2008

Dåp

Barnedåpen er vel overstått,og vi har hatt en kjempefin dag! Augusta har vært tålmodig og snill,og var så nydelig i dåpskjolen.



Vi dekket langbord i stua, og her har 18 stykker spist kjempegod lapskaus i dag!
Bilder av de fine kakene kommer senere! (Jeg har ikke laget hverken middagen eller kakene selv,derfor er det lov å skryte:))






Ellers er rommet til vår lille prinsesse ferdig innredet,så bilder kommer i løpet av neste uke!
Håper dere har hatt en fin helg alle sammen:)
Klem fra Silje

27 kommentarer:

Karoline sa...

nydelig bord, silje!!! så flotte blomster du hadde laget til!
og skimter et pent kjøken der inne. gleder meg til resten!
ha en fin kveld, selv er jeg mer og mer snylta og lei av det!
kos deg med dåpsbarnet. har lik vugge, hadde....;)

Anita sa...

Så nydelig bord!! Fantastiske blomsteroppsatser!! Vil jo gjerne se dåpskjolen også da vet du!! Her har vi akkurat grunnet ferdig mitt syrom! Så får jeg se når jeg får tid til å male med den egentlige fargen og bli ferdig! I morgen skal jeg på sein vakt og da får jeg nok ikke gjort det! Må jo sy litt og slappe av før jeg skal på jobb! Så flinke dere har vært som har gjort ferdig rommet til lillemor også midt oppi alt sammen! Gleder meg til å se bilder av det også!
Ha en rolig kveld! Klemmer fra Anita

Kine sa...

Så nydelig du hadde pyntet da:) Er du FERDIG med rommet hennes allerede?*rødmerødme* hehe..her har jeg hatt MANGE mnd på å gjøre Sofie sitt ferdig,men akk,det står igjen endel enda...men det blir;)
Ha en fortsatt fin dåpssøndag*klæm*

Trines Hus og Hage sa...

Hei! Så herlig gjennomført i rosa og hvitt! Kjempefint! Ha en fin uke. Trine

Lindas Hus.. sa...

HYei! Tenker det er deilig å ha det overstått?Nydelig bord, flotte
blomsteroppsatser.Ha en fin uke!
Hilsen Linda :))

Flower Power sa...

Å herlighet for et flott dåpsdekket bord! Dette er en liten prinsesse verdig ja, og så stort, fint spisebord dere har! Det hadde vært noe det, å kunne dekke til så mange uten at det er trangt. Så fint at dagen ble så bra, med snillt barn og god mat:) Gleder meg til å se bilder fra barnerommet:):)

Ha en fin søndagskveld:)

Helene S sa...

Så fint og gjennomført bordet ditt var dekket. Her hersker det ingen tvil om at en flott liten pike skal feires. Gleder meg til å se bilder fra rommet av Augusta

Hulda sa...

Så utrolig fint pynta bord! Flotte blomsteroppsatser du har laget, de likte jeg virkelig. :)

Trønderpia sa...

Gratulerer med dåpsbarn!

For et nydelig bord du hadde laget i anledning dagen!
Mmmm...gleder meg til bilder av kaker, nam nam.

hannemor sa...

Hei,,,der dumpet jeg jammen inn i enda et vakkert hjem !! (o: Så fint bord til dåp da!!

Skapet du har i stuen er veldig likt mitt...jeg har arvet det av min tante, og det er fra Vinje! Ja det er god plass i det, jeg er veldig glad i mitt også!

Takk for titten...stikk gjerne innom meg i Dukkehuset!

Huset i Hagen sa...

For et nydelig dekket dåpsbord! Dette var fine bilder :0) Vakre blomsteroppsatser! :0)

Tiril sa...

Nydelig dåpsbord med de sarte rosafargene.
Herlig rose og krysantemum bukett.Gratulerer med Augusta sin dåp.

Lene sa...

Hei, Silje - og gratulerer så mye med vel overstått til både dere og lille Augusta :)

Fantastisk flott bord, og sååå nydlig med selv sukkertøy i rosa :)

Jeg leste en eller annen plass om noen andre som også hadde servert festlapskaus. Såå smart, og så er det jo bare så godt, da. Jeg er så fæl til å styre med all verdens forskjellig - type coldtbord, men myye enklere med ei svær gryte - det skal jeg søren meg tenke på neste gang :) Mmm, kjenner lapskausduft i nesa her :)

Ha ei flott uke, Silje ;) Klem til lille Augusta :)

RedRobin sa...

Å, så lekkert du hadde gjort det! Her er detaljene på plass ser jeg :o)

Gleder meg til bildene fra barnerommet!!

Ha en flott mandag!

mona sa...

Heisann ! Så utrolig fint du hadde pyntet bordet,det må man si var gjennomført rosa ! Nydelige blomster,tenker dere kosa dere skikkelig her,ja :) Hørtes fælt ut,med rødt og svart fastelavensris.....hadde ikke kommet i mitt hjem,iallefall....men hvitt og rosa hørtes nydelig ut.....hihihiii :) Artig at du likte funnene mine,bare synd jeg ikke har plass til å ha allt jeg vil,fremme til daglig ! Likte forresten de småbamsene dine utrolig godt,kan faktisk ikke huske å ha sett slike før. Hadde aldri gått forbi dem i butikken...... ;) Kos deg da,og ha en fin uke :)

Hobbyhuset-Merete sa...

Så utruleg flott bord dåke har pynta til dåpen!! skikkeleg rosa og gjennomført lekkert!minner meg litt om det den gode feen viste i haust ;o) herlege blomeoppsatsar og..

borghild sa...

Så utrolig fint du hadde gjort det til dåpen!! Det er jo bare SÅ gjennomført med det rosa godteriet og blomstene og alt... Jeg blir bare sittende å granske hvert eneste bilde for detaljer :-)
Gleder meg også til å se barnerommet...:-)
Borghild

Ingrid sa...

Det var et kjempefint bord med søte servietter og fine oppsatser! Har du laget dem selv?
Så artig å kunne dekke langbord i sin egen stue. Det er en av grunnene til at jeg ønsker meg større hus (vi vurderer å bygge) - for stua er så lita i det huset vi har nå.
Håper dere hadde en kjempefin og minnerik dag! Nå kan du puste lettet ut etter et vellykket selskap.. :)
Ha en fin kveld! Klem

Livy sa...

Gratulerer så mye med vel overstått dåp! Så utrolig flott bord - og nydelig oppsats! Her er det masse inspirasjon å hente:-) Jeg har en datter født i november som skal døpes 24. februar, så jeg trenger masse inspirasjon! Gleder meg til å se bilde av rommet til tulla - synes du har veldig god smak! Ha en fin uke!

Ann-Cathrin sa...

Så lekkert:) Men hadde selfølgelig ikke ventet noe annet fra deg heller da;) Kjempeflink er du!! Har gledet meg til bilder fra dåpen:)
Klem

HildeS. sa...

Gratulera med vel overstått dåp:)
Så nydeleg og søtt bord du hadde dekka, nydelege blomar også:)

Anonym sa...

Nydelig blogg du har, blir virkelig inspirert. Alltid hyggelig å titte inn. Ser ut som vi har sammenfallende smak, har tildels dilla på de samme ting og tang. Ha en fin kveld.

Nina

Annettenett sa...

Åååh, så fint pyntet! Gratulerer med vel overstått dåp:)

Garden Angel sa...

Så lekkert på bordet ditt Silje!
Flotte servietter og nydelige blomsteroppsatser...Har du laget de selv?
Til og med rosa smågodt i skåla:)
Den skåla og lysestakene er kjempefine. Tror jeg har sagt det før, men en god ting kan ikke sies for ofte vet du:)
Høres ut som dere har hatt det hyggelig!
Blir spennende å se rommet! Gleder meg!
Ha en fin dag da!
Klem:)

Landlig sa...

Så gøy at du kom innom meg, det setter jeg veldig stor pris på! Utrolig fin blogg du har og så mange flotte bilder! Linker deg jeg hvis det er greit? Må jo følge med deg videre!!

Sussie sa...

Oj så fin dukning..o här va det nån som kunde baka allfall..Kram Sussie

Silje sa...

Nydelig dekket bord!:)
Likte spesielt godt den iskremdame-kaka:)