fredag 15. februar 2008

Blomster på en fredag!


Nå er helga her igjen! Sola skinner fra skyfri himmel,håper det holder seg sånn gjennom helga også. Jeg synes det er litt vanskelig å finne ting å blogge om nå om dagen,det ser jeg at flere andre har skrevet også.. Er vel fordi vi er midt imellom jul og vår,og da skjer det ikke så mye spennende.. Så i dag viser jeg blomstene jeg har i huset nå. Takket være morsdag og Valentines day,pluss det faktum at jeg kjøper mye blomster selv,har det blitt en del.

Disse tulipanene fikk jeg av mannen min i går:)

Påskeliljene og krokusen har sprunget ut allerede.





Vi har bestilt Danmarkstur til sommeren,og siden jeg ikke har vært der på mange år (og da var vi ofte på de samme stedene) lurer jeg på om noen har tips om hvor man burde reise? Regner med at en del av dere småbarnsmødre (og andre!) har erfaring med danmarksturer:)

Ha en riktig god helg!

20 kommentarer:

Garden Angel sa...

Hei Silje!
Jeg blir i godt humør av å besøke bloggen din!!!
Så mange vakre blomster du har!
Kos dere i helgen!
Har ikke vært i Danmark på mange mange år selv jeg. Kan derfor ikke anbefale noe spesielt. . .
Nei, ikke alltid like lett å finne noe å blogge om.
Men det klarte du jo fint her:)
God klem fra meg(",)

Livy sa...

Så mange herlige blomster! Jeg elsker tulipaner, så jeg synes de var ekstra flotte! Vi har vært i Danmark tre sommere etter hverandre nå, og favoritten er Djursland og Bønnerup strand:-) Det som er kjekt med Djursland er at det er nært til så mye: zoo, sommerland, akvarium, strand, shopping ja så utrolig mye forskjellig! Ønsker deg en riktig fiiin helg! Håper solskinnet varer hele helgen:-)

Anne-Berit sa...

Så mange nydelige blomster det var å se hos deg i dag,og jeg tror folk er blitt flinkere til å kjøpe blomster til seg selv nå.Selv er jeg begynt å kjøpe en bukett til hver helg,syns det er så koselig å unne seg det.Håper helgen din blir fin,klem fra meg:o)

mona sa...

Hei,nå er det jammen altfor lenge siden jeg har vært innom deg !!! Så mange flotte innlegg....det rommet til Augusta er jo heeelt nydelig :) Kjempesøtt med mye rosa !!!! Enig med deg ang. bloggetemaer....ikke lett å finne noe bestandig. Masse fine blomster du har,og herlige farver.....Har aldri vært i Danmark,jeg...men spør om jeg har lyst....YESSSS ! Får håpe du får mange tips,og en fin tur blir det sikkert uansett ;) God helg da,her skal det spises pizza ikveld :)

Anita sa...

Såå masse nydelige blomster du har! Var på Plantasjen tidligere i kveld, for å handle roser, men kom hjem kun med tre primulaer! Får se hva jeg finner i morgen! Danmark har vi vurdert også til sommeren, og da hadde jeg lyst til å reise til Marielyst! ha raldri vært der, men har fått det anbefalt! Men kom på at vi jo kjøpte båt i fjor og at vi kanskje bør satse på båt og hytte sommer i stede! Vi får se hva det blir til! Vi her er veldig glade i Danmark som ferie land! Vi vurderer nå om kanskje vi skal ta en vår tur til København istede! Har ikke vært i København siden 2001, og deter jo en flott by! Nå er kaninen ferdig, skal legge den ut i løpet av helgen! Syns de er sååå skjønne! Jeg liker veldig godt at de er sydd i lin og liker også den brune, hvite og rosa kombinasjonen! Men du skal få se! Hvordan går det med heklingen din;o)! Jeg sparer nå på mitt hekletøy sånn at jeg har noe og gjøre når vi skal på hytta! Blir nok ferdig til uka!! Dette ble visst laaangt!
Ha en strålende og koselig helg Silje! Klemmer fra Anita

borghild sa...

Så flotte blomster!! Her var det vår både ute og inne!!:-)
Vi har vært mye i Danmark, men vanligvis bare ei langhelg, og da blir det ofte Ålborg på oss, kort å kjøre fra ferga, og shopping og zoo for alle penga:-)
Ha en strålende helg!
Klem B:-)

Tussaluso sa...

Hei. Me var i Danmark for 2 år sidan. Perfekt ferieland for barnefamilier. Hadde rundt 30 grader heile veka, så det var nett som syden. Me besøkte både Legoland og Djurs-sommerland. Begge parkene var kjekke, men holder ein knapp på Djurs-sommerland. Alt for mykje folk i Legoland midt i fellesferien. Ebeltoft er jo og ein liten koselig by som er verdt ett besøk dersom man er i nærheten. Nydelige blomster du har forresten. Blir skikkelig glad av å sjå dei. Ha ein fin fredag.

Landliv sa...

Oj! Ingen fare med vinter når det blomstrer som hos deg! ;-)
Vi tenker oss også kanskje til Danmark, så jeg trenger også tips... God helg!

Karoline sa...

fine blomster du viser. elsker å handle blomster- gie en sånn velvære følelse!
skal selv blant annet til danmark i en tur. da er det legoland - rundt billund noen dager og så drar vi videre til aalborg! tror det skal bli bra! kan jo kjøre dk på kryss og tvers- ikke store avstander, så lett å flyte på seg!
fikk du til den telleren??? skrev en forklaring for en stund siden.
her pakekr vi ull og ski- vinterferie.
ha riktig god helg!

elin1976 sa...

Skal så ut og kjøpe blomster etter å ha sett alle disse flotte.
Du må ha en flott lørdag og ei fantastisk helg.
♥ fra Elin:O)

Dinah sa...

Å så deilig med blomster!Fikk en liten kjøpetvangstanke jeg også nå.. Fristende bilder ;:))
Danmark er så dejelig åå feriere i!Liker meg godt på løkken og skagen jeg da. Og Aalborg og køben.. Ja igrunn hele danmark.hehe..Er så lite land at det vi reiser litt overalt der.
Ellers er faktisk Daftø i strømstad(sverige) et fantastisk flott alternativ for småbarnsfamilier!
Ha en fin helg!

My little footprints sa...

Hei Silje!
For noen nydelige blomster du viser i dag! Er det ikke herlig å ha disse i hus og man kjenner man er bittelitt nærmere våren?
Her har det bare vært så utrolig nydelig om dagen, solen skinner så fantastisk og det har vært en nydelig knallblå himmel! Det har holdt seg hele uka, og jeg hadde jo håpet at den ville vare i helga også, men dessverre så ser det litt dårlig ut enda, men noen stråler ser jeg da ;)
Osteklokka i ditt forige innlegg var jo kjempefin! JEg eier ikke noen osteklokke, men etter å ha sett så mange nydelige osteklokker overalt på disse bloggene, må jeg ærlig innrømme at jeg har blitt litt påvirket hihi..
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klemmer fra Beth

RANA sa...

Blommor och blader
- det gör en så glader

:-D

Vackra foton du har. Man blir verkligen glad av blommor. När jag var liten tyckte jag att tulpaner var präktiga och tråkiga; nu älskar jag dem. Vuxenpoäng????

Hulda sa...

Så fine bilder du har tatt av vakre blomster. :) Her var det vårlig og vakkert. Liker meg så godt her hos deg. Så heldige dere er som skal til Danmark i sommer, har vært der en gang, skulle gjerne reist igjen.

Livy sa...

God morgen!
Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min:-)Vi har bodd på Bønnerup strand på Djursland to ganger, og det er helt klart favoritten! Første året reiset vi med en familie til, og leide penthouseleilighet ved feriesenter Kattegat ( http://www.kattegat.dk/ ) Det var bare HELT fantastisk! Et sted med alle fasiliteter - vi var uheldig med været den uken, men det gjorde ingenting for feriesenteret har ALT! Og når det er nær tilgang til endel bra byer, så var det helt perfekt! I fjord bodde vi på havnen i Bønnerup strand, og leide ferie leilighet gjennom http://www.sologstrand.no/ og bodde her: http://www.sologstrand.no/feriehus/danmark/djursland-mols/boennerup-strand/feriehus-4personer-51-1097.htm . Dette var også helt flott, men litt tungvint at leiligheten er over tre plan når man har med barn. Håper det har vært til litt hjelp;-) Ønsker deg en goood søndag!

Tussaluso sa...

Hei. Me leigde ett sommerhus ilag med ein anna familie litt nord for Århus. Kjempehus, 50 m fra sandstrand. Kvar familie betalte 5500,-. Då hadde me 4 soverom og 2 bad (greit å ha for å unngå kø). Kunne og tenkt meg å prøvd desse feriesenterene. Mange av dei har jo både bade og leke-land. Blir kjekt å høyre kor dåke skal bu i Danmark. Trur dåke må bestille ganske snart, blir fort oppbestilt. Både båt og hus. Bladet hadde nokon kjekke reportasjer, men ikkje alt var heilt i min smak heller. Litt for moderne for meg. Liker bedre den landlige gammeldagse stilen. Ha ein fin søndag! Me skal kose oss inne idag, regnar og blås.

cilla's blogg sa...

Takk for koselig tilbakemelding på bloggen min! Synes også det er fint å være ung mor.:) Litt hektisk, men utrolig koselig også:)
Nydelige blomster:)
Klem

Harmoni Interiør - Hilde sa...

Heisann! Takk for hilsen. Tenkte jeg skulle anbefale deg å ta en tur til Djurs sommerland, for der er det både tivolidel og badeland. Men så så jeg at du har små barn, så hvis ikke du og din kjære har veldig lyst på en tivolidag så er jo ikke det vits i.. Bademuligheter er det jo nok av i Danmark, så det er jo bare å finne seg en koselig småby..:O)

Frk.Badegakk sa...

Så heldig du er! Sååå masse blomster!!!! Skal ha meg noen påskeliljer etterhvert jeg også, men ser liksom ikke poenget i å anskaffe det 2 uker før vi flytter masser av mil. Så får heller shoppe påskeliljer litt nærmere påske.
Men det er klart. Avskårne blomster kan man jo alltids ha. Du må gjerne tipse samboeren min=P

*ler. litt misunnelig*

Anita sa...

Selvfølgelig skal jeg sy en kanin til deg! Jeg er igang med den, men vi reiser jo på hytta til onsdag, så den blir nok ikke ferdig før til uken igjen!!
I ettermiddag skal jeg på jobb igjen så da er det hekling som teller!
Ha en strålende dag! Nå skal jeg sy kjole til kaninen din:o)
Klemmer fra Anita