tirsdag 22. januar 2008

Vårfornemmelser



I dag er det et nydelig vær,føler nesten at våren har kommet.. Selv om det er -3 grader ute,er det bart på bakken og sola skinner.


Etter å ha kjørt Ferdinand i barnehagen i dag,dro Augusta og jeg på Plantasjen og handlet masse blomster. Så var det hjem,og fram med grønnsåpevann og klut,og nå har jeg tørket støv i stua og på kjøkkenet,og byttet ut blomstene som ikke var så flotte lenger...

Å pusle hjemme mens sola stråler inn gjennom alle vinduene,mens verdens nydeligste baby sover søtt på sofaen,dèt er lykke for meg!

Engelsk Pelargonium. Kanskje jeg skal prøve å plante den ut til våren...
Er ikke så flink til det,her går det meste i søpla når det er avblomstret.


Noen nye Primulaer fikk også bli med hjem,nå skaper de vår i vinduskarmen!

Nå skal jeg sette i gang med middagen,så gutta møter et ferdig dekket bord når de kommer hjem fra jobb og barnehage.

Ønsker dere alle en flott tirsdag,håper sola skinner hos dere også!

18 kommentarer:

mettemaja sa...

Så flott! Så lite snø som det er nå så kan jo bare våren komme! Utrolig hvilken stemning man kan få av blomster :-)

tiril sa...

Ja her var det masse vår,mange vårfornemelser på bloggen iallefall,glemmer rent at vi ennå bare skriver januar,ja ja det går iallefall fremover.det er iallefall de første gåsungene jeg har sett i år.
Er de ekte??

Trønderpia sa...

Hei!

Så mange fine blomster.
Og når jeg så bildet av gåsungene, fikk jeg kjempelyst på vår!
Så flink du har vært i dag da, både vasket og frisket opp med blomster.
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem fra Trøndelag

liven sa...

Åh så fine blomster!! Herlig med litt fargeklatter nå....vi trenger det på denne tiden!!

Hulda sa...

NYYYDELIGE blomsterbilder du viser i dag. Jeg fikk helt vårfornemmelse av dette. :) Ser at du har funnet gåsunger også, det var utrolig tidlig. Flotte krukker du har, likte veldig godt den til primulaen. Her blomstrer også primula, inne vel og merke. :) Det er så fint. Du er heldig som kan være hjemme på dagen, her er det jobb og sent heim...

Kine sa...

Ja vi lengter etter VÅR no...men desverre lenge igjen her i Trøndelagen ihvertfall;) Nydelige bilder da,primula er jo en skikkelig vår blomst..ha en fin kveld;)

Ingrid sa...

Så herlige vårbilder! Og badet ditt ble jo friskt og artig med gult da! Gult er faktisk kult - og nå har du det klart til påska.. som jo kommer ganske tidlig i år.
Håper du får en fin kveld, og takk for en inspirerende blogg!

Ann-Cathrin sa...

Du kan virkelig kunsten å skape stemninger! Fikk skikkelig vårfølelse jeg nå:) Kjempeflott!!!

Garden Angel sa...

I alle dager..? Pusekatter/gåsunger allerede?
Har du funnet dem ute?
Mange herlige blomster hos deg!
Tror jeg må kjøpe meg noen nye selv jeg nå..ble så inspirert av dine!
Jeg elsker Engelske Pelargoniumer!!!
Hva slags blomst er den øverste?
Kjempesøt!
Ha en nydelig dag!
Hilsen meg:)

Anne-Berit sa...

Å,så fine blomster du har kjøpt,skikkelig vårlig hos deg nå.
Men si meg,de gåsungene på det første bildet kan vel ikke være plukket ute og sprunget ut nå,eller???Ha en fin dag:o)

Lykke sa...

Så nydelige vårfarger! Gåsunger er bare det skjønneste som finnes: enkelt og pent og det finnes vel ikke noe som vitner mer om våren..?
Ha en kjempefin onsdag:)
Klem:)

Anita sa...

Åh! Mere vår fra deg ser jeg!! Siklet på puselabber her om dagen , men de var kunstige!
Jeg tror ikke du skal satse på og plante ut pellisen din, men heller plante den over i en større krukke når våren kommer!! Forresten så er de engelske vanskeligere å holde liv i enn de andre *trøste*!
Klem fra ANita

Emmeline sa...

Skjønne vårfornemmelser hos deg, og ikke minst UTROLIG lekre bilder. Inspirerende å se hvor pent det blir med litt farge i vinduskarmen. Tror turen snart går til Plantasjen for meg også!!

Donna D sa...

hei hei

Så fint badet ditt er i gule farger, den lysestaken i pressglass var spesielt fin.

Jeg tror jeg må ta meg en tur til plantasjen jeg også og få våren inn i huset.

ha ei fortsatt fin uke:)

Lene sa...

Jaaaaa, sier bare jeg! Gåsunder er virkelig vår og barndomsminner for meg :) Såå koselig :)Tror jeg må finne noen, jeg og.

Ha en finfin kveld :)

Anniche sa...

Guri!
Så nydelige bilder , jeg spør som Tiril , er de gåsungene ekte ?
Vakre var de:)) Godt å se slike bilder Silje

Høres ut som du koser deg masse , herlig!

Klem

elin1976 sa...

Nydelige blomster. Engelsk pelargonium er ikke så lette å få til men de vanlige er enkle. Ikke for mye vann! Ha en fin dag:O)

Mor Grethe sa...

Så koselig og vårlig innlegg. Her har det kommet et tynt lag med snø i natt... jeg har lyst på litt vinter jeg da....har ikke vært på ski i år enda.