tirsdag 1. januar 2008

Snart vår! (ihvertfall nesten...)

I stua hos oss er det ihvertfall vår nå. Jeg er kanskje litt rar sånn,for med èn gang nyttårsaften er over (egentlig før det også) er jula over for meg,og jeg gleder meg stort til vår og påske!
For meg varer jula fra 1.desember til 1.januar,og det vil si at fra i dag er det vår i huset!
Julepynten er pakket vekk,huset vasket med grønnsåpe,og blomster og stearinlys i pastellfarger kommer frem!
¤

¤










Jeg synes det er helt skjønt å ha litt farger i huset igjen,og merker at jeg gleder meg som en unge til våren!

Med bøtte og vaskeklut i pasteller går rengjøringen som en lek! (vel....)
¤
Noen synes kanskje det er litt rart at jeg lengter etter våren allerede,for vinteren er jo ennå ung,men jeg synes det er så viktig å ha noe å glede seg til! (jeg gleder meg til jul fra august...)
Selvfølgelig skal jeg nyte vintermånedene også,og håper vi snart får litt snø,så vi kan ta frem akebrettet!
¤
Håper dere hadde en fin nyttårsfeiring!

15 kommentarer:

Krabat sa...

Ser at det har kommet et nytt innlegg mens jeg skrev en kommentar på det forrige innlegget. Ble veldig glad når jeg leste om vår-gleden din! Jeg skjønner deg veldig godt : )

Anniche sa...

Så nydelige farger !!
Det er godt å friske opp huset med litt lysere farger nå, det er helt sikkert:)
Her venter jeg nok litt ennå, men det er ikke sååå lenge til julen er ute herfra heller.
Har gått med jul oppetter ørene lenge føler jeg , så det er godt å få den ut ja !!

Klem

Cathrine sa...

Heisann! Har ennda ik tatt ut julen,men det blir ver til helgen,syns jula går litt for fort. Men det er sant som du sier at det er godt med pastellfarger inn i huset igjen.Håper Augusta taklet sin første feiring bra,det gjorde min på snart 8 mnd,han satt i vongnen å smilte når han fikk se sin første rakket.Ønsker deg en fortsatt fin dag.
Klem

Emmeline sa...

Så vakre farger du viser;) Når jeg tenker på våren så får jeg alltid så dårlig samvittighet for alt jeg må gjøre i hagen. I tillegg er jeg utrolig allergisk, så våren er IKKE tiden for meg. Jeg hadde i grunnen håpet at vi får noen fine vintermåneder først for her har vi ikke hatt snø enda og i fjor kom det omtrent ikke snø i løpet av året.
Men innlegget var utrolig inspirerende og vakkert. Nydelige farger og nydelig blomst. Kos deg denne første dagen i et nytt år, og godt nytt år en gang til:)

Anita sa...

Åhh! Nå gleder jeg meg såå til å komme hjem og få pakket bort alt av jul!!! Jeg skal sy nye puter til stua, og vil også ha noen primulaer kjenner jeg!! I fjor hadde jeg ikke det, men syns det ble veldig fint hos deg! Har masse syprosjekter også + at jeg skal begynne å jobbe igjen så jeg blir nok ikke å kjede meg!!

Klem Anita

HildeS. sa...

Eg venter litt med å pakke ned jula, men når det er gjort så må eg ha primula på bordet. Eg fekk ein av ei venninne like før nyttår, og eg berre kjente korleis vårfornemmelsen kom:o)
Det er så koseleg med jul og julepynt, men veldig godt med andre fargar når den er rydda bort:)
Fine bilete og fargar du viste her.
Ha ein fin kveld, denne første i 2008:o)

Lovise sa...

Å, det var et herlig innlegg. Nydelige bilder.
Godt nyttår til deg.

Lena sa...

Er så enig så enig..selv har jeg hivd ut juletreet i dag, og det meste av julepynten...vi skal feire tulla sin 1 årsdag i morgen, og trenger plassen! vi går mot lysere tider:) Ha en fin kveld!

Hulda sa...

Oisann, her var det jammen blitt vår i stua, ja. :) Her er det fortsatt jul, og det blir det nok flere dager også. Jeg pynter ikke alt så tidlig, så det er fint å ha det litt utpå nyåret. Så fine primula du har kjøpt. Gleder meg også til å få noen slike fargeklatter i hus. :)

RedRobin sa...

Hehe, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver her ja :o) Det er koselig med jul, men utrolig godt å få ryddet den ut også!!

Ønsker deg og dine alt godt for det nye året!

Anita sa...

jada, lillemor har barenhage plass! Hun begynte så vidt i høst og har vært der litt, men har vært mest hjemme for at jeg skal få kost meg med henne!! Blir jo sååå fort store!! Jeg har jo jobbet litt, men jeg ser nå at logistikken kan bli problematisk, når det blir fast turnus og ikke vakter etter mitt ønske! Så vi får se! Det er jo alltid nok av ekstravakter også!
Kos deg iallefall med barna hver dag!! Plutselig så er de bare så vidt innom med skittentøy og rensker kjøleskap og fryser!!
Ha en fin kveld!

Karoline sa...

her var det vår! hos meg er det jul:) tar den bort i helgen. synes den er fin enda jeg....har mest i hvit stil, det røde blir en fortest lei synes jeg. jeg gleder meg også til våren, men den har jeg ikke tenkt så mye på enda, heldigvis, for det trar jo en stund, men skal nok hive meg på blomsterfronten, ikke lenge til vi får vakre løker til innebruk nå, eller er det en stund til?
ønsker deg godt nytt år!!!!
herlige maileg, lenge leve!!!!!

Ellie sa...

Godt nytt år! Primulaer er nydelige, og gir en skikkelig vårfølelse! Jeg må alltid ha dem etter jul her også, selv om julen hos meg varer til trettendedag eller deromkring. Men så starter jeg ikke så tidlig da, så jeg er nok ikke på langt nær lei ennå. Nydelige bilder fra ditt julehus under her, flott og elegant bordekking på julaften!

Laila sa...

Ååh, nå fikk jeg vårstemning her!
og jeg som skulle inn og ønske deg godt nytt år hehe...
Uansett; håper alle dine drømmer (om vår og alt annet) blir virkelighet i 2008...

Inger-55 sa...

Så koselig at du har kjøp Primula. Har de virkelig kommet i butikken? Og de vitner om at det går mot lysere tider.
Koselig blogg du har.

Ønsker deg ett godt nytt år.