tirsdag 8. januar 2008

PP i pasteller

Disse koppene fra Porsgrund Porselænsfabrik synes jeg er noe av det vakreste jeg eier... Fargene er så flotte, og de er nesten 100 år gamle!
Siden jeg er i det pastell-fargede hjørnet om dagen tenkte jeg det kunne passe å vise dem frem:)










Tulipaner i flotte farger! Minner meg om vår og påske,og jeg blir glad hver gang jeg ser på dem!



Ha en fin uke videre dere som er innom,og takk igjen for kommentarene dere legger igjen,jeg setter SÅ stor pris på det!

18 kommentarer:

Anita sa...

Hei Silje!
Du har altså sååå masse fint!
Det var et helt fremmed PP servise for meg! Men såå fint da, passer godt om "våren". Nå kommer jeg fra seinvakt, og det har faktisk vært deilig å ikke være hjemme med ungene en kveld! Må si at vi har ahtt det veldig rolig på jobb i kveld da, så vi har kost oss masse!
God natt!

mona sa...

Hei på deg,og takk for fine ord !! De lyserosa lysene kjøpte jeg på lørdag,på Plantasjen,så løp og kjøp :) Ser du er i det lyse pastell-hjørnet om dagen,du også......og de koppene dine,de var jo heeeelt skjønne i farvene !! Goshhhh !! Tenker du er glad i dem, ja !! Kos deg,og ha en fin dag imorgen :)

elin1976 sa...

Disse var virkelig flotte. Har aldri sett slike før men jeg må si meg enig med deg at det er noe av det fineste jeg har sett. Skulle gitt masse for et slikt servise. Det er bare en ting og si.....din heldig gris:O)

Kine sa...

Himmel,så fint servise!!Du har så mye lekkert:) De må være unike,kan ikke huske på å ha sett slike før?Slike bilder får meg i vårstemning så absolutt!Takk for koselig hilsen på bloggen min også,trivelig:-)
*klæm*

Garden Angel sa...

Oj...de var nyyydelige!!! Har ikke sett noe lignende. Veldig lekkert og skjønne tulipaner:)
Ja det er herlig med litt vårfarger nå!
Takk for koselig kommentar på bloggen:)
Fin uke ønskes deg også!
Klem

Mia sa...

Oi, de koppene dine i de herlige pastellfargene er jo bare nyyyydelige! Og tenk at de er nesten 100 år gamle. Utrolig! Tulipanene dine er jo bare herlige, de også. Det finnes så mange nydelige farge av dem, at det er vanskelig å velge... (som regel ender jeg opp med hvite allikevel...)

Karoline sa...

ååå, så heldig du er!!!!!vil ha!!!!
sitter litt matt etter telefon fra min tante om at sengenjeg skulle hente til gutten vår i morgen var blitt kastet med en feil....hmfr!!!lik som jenten har, de skulle liksom ha like, jenten fikk den fra min fam sitt loft, og nå skulle vi hente denne i kjelleren hennes...., men hunadde visst kastet den, husket ikke noe av det....hulk, hulk. har saumfart nettet, og en sånn skjønn seng, som i tillegg er så lang er visst ikke å oppdrive. elsker både sebra sin og olver furniture sin, men de er korte, og varer bare et par år da. tar imot tips med takk. er helt deppa. skulle hente den og male i morgen, bestil nydelig sebra sengetøy ol, og vips var de gjøremålene borte!!!! arg.
litt trøst at jeg skal bestille reise i morgen, vant reise for 25 tusen på et lodd svigerfar bestilte i mitt navn:) skal se om jeg finner bildene jeg la ut den gangen, og evt ta noen nye til deg. jeg som skue ha fine bilder av ny seng til uken. hm......
du er så flink å oppdatere, jeg er en treging der.....

Trønderpia sa...

Hei!

Du har så flott en blogg, jeg syns det er så koselig å kikke innom hos deg.
Det første jeg tenkte da jeg kikket inn i dag, var at "slike kopper MÅ jeg ha!". Det ble verre da jeg leste at de var over hundre år, blir nok ikke enkelt å skaffe de da nei :)
De var kjempenydelige!
Takk for titten, og ha en fortsatt fin dag!

liven sa...

Hei:) Nydelige kopper....Det første jeg tenkte var at disse hadde jeg aldri sett før! Det så jeg at det var flere som hadde skrevet til deg. Helt spesielle var de. Ha en fin kveld!!

Lykke sa...

Så fine! Både blomstene og koppene. Bildene av barna dine var også skjønne, ser ut som dere koste dere skikkelig i sneen.
Klem:)

Lykke sa...

Så fine! Både blomstene og koppene. Bildene av barna dine var også skjønne, ser ut som dere koste dere skikkelig i sneen.
Klem:)

Anita sa...

Kjære Silje! Du er utfordret til å fortelle 7 sannheter om deg selv!!
Føl ikke at du må, dete rbare dersom du vil!!
6 ukerskontroll!! Syns ikke det er lenge siden den helgen hvor du plutselig var borte!!! Jeg skal forresten på 15 mnd med lillemor til uka!!
Ha en flott kveld!

Cathrine sa...

Hei!
Blir så veldig i vårstemning når jeg besøker bloggen din. Kjempefine kopper du har der,kjekt med arveting er at ikke alle har det. Ha en fortsatt fin kveld.
Klem

Metteflette sa...

Åh, så lekre kopper!!! Skikkelig flotte var de!!! Takk for koselig kommentar fra deg. Bare meg som somler litt med å få svart :-) Bor du i Skien du også? Vi bor på venstøp og trives kjempegodt der. Litt artig med de som er fra samme plassen da. Har et par til på linklista mi som bor i Skien. Ha en flott dag. Klem fra Mette

Tussaluso sa...

Hei. Dette var ett nydelig service, med sjønne farger. Heilt spesiellt. Hanken på koppene var også veldig spesiell. Ha ein fin dag.

Ellie sa...

Så nydelig dette serviset var!! Skikkelige sukkertøyfarger. Jeg kan heller aldri huske å sett et slikt før. Må være et av de lekreste jeg har sett. Herlig form på koppene også!

Anita sa...

Hei igjen Silje!!
Det er en hilsen til deg i bloggen min!!
Klem fra Anita!

Garden Angel sa...

Award til deg på bloggen min;)