onsdag 16. januar 2008

Polkadots

Jeg er veldig begeistra for rød- og hvitprikkete ting (eller prikker i det hele tatt egentlig!),og da jeg så dette polkadot-serviset i flere interiørblader ble jeg rimelig desperat:)
Da vi var i Gøteborg sommeren -06 så jeg det i en butikk -til utstilling! Jeg spurte så pent jeg kunne om jeg fikk lov til å kjøpe det,men jenta i butikken måtte spørre sjefen først. Dessuten manglet det noen deler,så de var litt i tvil... Tilslutt bestemte de seg,og jeg kunne kjøpe det!! Og attpåtil fikk jeg det til en billig penge! (og jeg hadde vært villig til å gi en del...)



Foreløpig ligger det innpakket i et skap,jeg har nemlig tenkt til å ha det i lekestua! Planen er at vi skal få oss lekestue til sommeren,hvis tid og penger strekker til... Og der skal det gå i rødt og hvitt:)

Denne Maileg'en passet jo perfekt inntil serviset,kanskje han må bli med på flyttelasset!

Her kan ungene få posten sin:)

Og etter kaffebesøket kan de gjøre rent!

HA EN FIN KVELD!

21 kommentarer:

Karoline sa...

endelig....nå har jeg nesten ventet på nytt inngg!!!!( jeg kan ikke snakke derda....) nå får jeg stor respons og det hele er spenende! aner ikke gangen videre, men tror jeg kanskje må ta opp bestillinger, at de som vil ha sier fra, sånn at vi lager nnlunde korrekt antall, trenger ikke 100 stykker i eget smykkeskrin. tar turen til gullsmed i morgen, bestille sølv ol, ny sag osv, osv.
tenker ulike størrelser og tykkelser- og derfor ulke priser også, og dermed mulig for flere som vil være sine små rundt halsen eller annet de måtte ønske. tar imot ideer med takk på fremgangsmåte og annet inenfor forsøket vårt. vil også selge de vottene m bilde, poser, puter, skilt til barnerommet ol også. håper det finnes etlite markes for slikt. og forrresten kanskej sengetøy- der er jo du et bevis på at det hjemmelegete ble svært så fint. bare hater spider man ol til de søte prinsene. og skal det være biler kan det ikke være en svær cars bil over hele dnen- da må det være nostalgiske biler og eller sånne mer tegnete biler i barnslig utørelse.
så til innlegget ditt: PERFEKT!!! jeg kommer på besøk i huset til de små, håper på saft i koppene og en liten kakebit;) du har skjønt det;) tror du og jeg har ideer nok til 10 barn og barrom hver. desverre har jeg bare to.... og i den virkleige verden er det i lange tider mere enn nok, men i min drømme innredningsverden og utstyr er det ikke nok....( ikke spørr meg om hvor mange vogner minsten har hatt....kan enda tenke meg en til vogn jeg...men nå har han jo fylt to, så det går nok ikke....)
du har sett sånne mini komfyrer ol også sant? topp til dukkestuen deres. min drøm er også det, men fikk aldr i det, hagen var ikke ferdig ol, så har jenten alt blitt fem....får jeg en attpåklatt noen gang kjøper jeg det den dagen jeg blirgravid...;) ellers skal barnebarna få.....( jeg er ikke tredve enda, så siste var ikke så veldig seriøst!!!!)
ha en fin kveld. å, du er så hdig som er hjemme og diller og koser deg i permisjon, nyt det- det går så fort!!!!!!!

Annettenett sa...

Oioioi, noe så søtt og fint! Akkurat sånn som jeg liker...ah!

Anita sa...

åh!! Det blir nok en dukkestue med stil!! Så kult!!
Dukke stue er stor stas da! Og ganske kjekt hvis man inreer med litt overnattingsmuligheter iallefall på sommerstid!
Mine bran har ikke det,men de har venner og vi har noen naboer som har kjempfine dukkestuer!! Naboen har i samme stil som huset med 2 etasjer, hvor det er sove muligheter oppe og en "kjøkkendel" og en stue del nede!! Utrolig flott!!
SKulle jeg hatt hadde det skulle vært et sånt et og det får jeg ikke og da kan det være det samme!! *ler*
Ha en god kveld videre!!
Klem fra Anita

HildeS. sa...

Ååååå så fiiint!!!
Eg skjønar godt at du gjerne ville ha dette serviset.
Raudt med prikkar er berre heilt herleg.
Den leikestova må jo berre bli sperfin, og eg gler meg allereie til å sjå bilete når den er ferdig:)
Ha ein fin kveld:)

mona sa...

Å,så koselig et servise,kommer til å bli flott i den lekestuen !! Gleder meg til å se bilder......! Så snille de var som solgte deg det,her har jeg sett et bord i en butikk,men det er desverre ikke til salgs...og DET kunne jeg gitt mye for,det er helt nydelig,stort,svart klaffebord,med gammel ,slitt bordplate....sukk.... ! Kos deg med dine,og ha en fin dag imorgen ;)

Lene sa...

Hehe - så supersøtt - og virkelig til å bli gald av - og ikke minst - glad i :)

Ha en finfin kveld :)

Garden Angel sa...

Hei Silje!
Så koselig service:)
Det blir nok flott i dukkestua vil jeg tru!
Ja sønnen vår var syk fra han lå inni magen, og vi visste om det fra første ultralyd!
Gjør ikke noe om du spør. Bare koselig det!
Og som du sier, alle er vel redde for å miste noen av sine.Pluss at man er nok litt ekstra var, når man har små selv:)
Nattaklem fra meg!

elin1976 sa...

Guri så koselig servise. Dette hadde jeg kunne tenkt meg å hatt på pynt på kjøkkenet mitt. Jeg prøver å få inn liitt mer rødt i interiøtet og prikker det er noe av det søteste jeg vet. Fantastisk.
Ha en fin kveld. Masse klemmer fra Elin:O)

Anita sa...

Selvfølgelig kan du kjøpe min Badedame!! Nå kaller sofaen! Jeg og Vetle har omgangssyken idag!
Håper at mannen og største holder seg friske, men det spørs vel!
Ha en flott dag videre!

Livy sa...

Så herlig service! Kan godt tenke meg det blir flott i lekestua! Må bare si at det er en flott blog du har! "fant" den tilfeldig her omdagen da jeg surfet rundt, og skjønner at jeg nok kommer til å bli fast leser her! Liker veldig godt stilen din når det gjelder interiør! Ha en fiiin dag videre! Klem Livy

Hulda sa...

Så heldig du var som fikk kjøpe dukkeserviset, det var virkelig søtt. :) Blir nok spennende å lage dukkestuen.

Cathrine sa...

Kjempefine ting du har som skal til dukkehuset,skal vel bli en sann fryd å bo der. ha en fin kveld
klem

Lykke sa...

Det blir nok det fineste og mest forseggjorte lekehuset! Kjempesøtt servise og helt herlig postkasse.
Ha en kjempefin kveld:)

Kine sa...

SÅ søtt et servise da:)

NinaS sa...

Så søtt da!
Håper dere får muligheten til å bygge dukkestuen! Hadde vært spennende å fått sett hvordan du ønsker å ha det!

Aina sa...

Å polkadots, prikker er stor favoritt hos meg:0) Kjempesøtt var det.

Innom og hilser på alle medlemmene i gave alongen, håper det er greit jeg linker deg også?

Ha en prikkete fin helg;0)

Klem fra Aina..nykommeren.

Anne-Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne-Berit sa...

Å,du verden så nydelig.Kan tenke meg at det må bli fint i ei lekestue.Jeg er glad i sterke farger,så det serviset hadde jeg godt kunnet tenkt meg,så flott at du fikk kjøpe det.Postkassa og kostsettet var også veldig fint,blir nok flott til lekestua det også.Ønsker deg ei flott helg:o)

Huset i Hagen sa...

Næmen så skjønt da!! Dette må jo bli alle jenters drøm av en dukkestue. :0) Ha en fin helg! :0)

Donna D sa...

Heisan

Så artig servise du har fått tak i:) Blir stas med lekestue til barna. Postkassen du har fått tak i var kjempetøff, har kikket etter sånn selv til å ha inne hos vesla. Er det lov å spørre hvor du har kjøpt den?

Ha ei fin helg

Tove sa...

Hei! Fy for en flott blogg du har, blir kjempeinspirert av å kikke gjennom:) Og ikke minst nydlige barn da! Linker til deg jeg, for her må jeg følge med (håper det er i orden)


Fikk ikke til å legge inn link eller bilde her, men kopier denne å se. Hadde nok passet perfekt til lekehuset deres:D



http://www.potterybarnkids.com/products/w5420/toolbox.cfm?cm_lid=16&pgid=w5420&tool=vLarger