fredag 4. januar 2008

Nytt sengesett!

Dette søte sengesettet fikk Ferdinand i julegave fra sin bestemor,min svigermor. Hun har sydd det selv,og det passer perfekt til vår lille gutt siden han er så glad i dyr!
Nå sover han i det for første gang! Fredag er nemlig sengeskift-dag her i huset. Vanligvis skifter jeg på sengene hver 14.dag,men nå som jeg er hjemme i permisjon skifter jeg det hver uke. Litt fordi det blir litt søl når man ammer i senga,og litt fordi jeg ELSKER følelsen av å legge seg i nyvasket sengetøy:)






Lillegutt hadde ingen hast med å legge seg i dag,på tross av det fine sengetøyet. Han endevendte hylla på rommet sitt i stedet.. Er utrolig hvor mye barn klarer å rote på kort tid! (ihvertfall mitt barn...)
Men nå sover han søtt,og vi nyter fredagskvelden med lille Augusta,som allerede er 5 uker... Skulle ønske jeg kunne stoppe tida bare bittelitt...
¤
God helg!

15 kommentarer:

Ingrid sa...

Du er så flink til å oppdatere bloggen din ofte, så det er alltid så koselig å titte inn her! Vil gjerne treffe deg på en bloggkonferanse jeg :) Hehe! Kjempesøtt sengesett da! Koselig vårstemning i huset ditt også - jeg skjønner godt at du føler for å få jula ut av huset nå. Det er deilig at den kommer, men deilig å se mot våren også!
God helg!

mona sa...

Å,så snill en bestemor !! Men det skulle nok mer til for å få lyst å legge seg,ja......rart med det,vet du........husker godt hvor kjedelig det var,å legge seg, når absolutt alle andre i hele verden kunne være oppe.....for det trodde man jo ! Du har det så koselig,og at det er en nytelse å legge seg i rene sengeklær,er jeg helt enig i ;) Kos deg i helgen,enten du skal på blogg-konferanse eller ei...... ! Skulle vært en fornøyelse,det er jeg overbevist om...tenk så mye skravling om interiør....!

Kine sa...

Så nydelig et sengesett da!!Heldig du:) Er alltid så koselig å titte innom her,nye lekkre bilder an mass hehe...God helg!!!!!!

Kreoline sa...

Skjønn liten gutt, husker da mine var små hvor rotete det kunne være, men det er bagateller, nyt tiden mens de er små. Nydelig sengesett. Ha en fin helg, kos deg med de små.

elin1976 sa...

Ja, det kommer flere varer etter hvert. Skal sy noen nye kaniner nå i disse dagene som kommer. Ha en fin dag:O)

Hulda sa...

Koselig sengetøy gutten din fikk til jul. Så fint det var med de tente lysene, jeg likte veldig godt den hvite fløtemugga og skåla. Nydelig.

Måtte le litt for meg selv da jeg leste om bloggkonferansen, ikke dårlig! Det må ha vært en artig drøm. ;)

Anne-Berit sa...

Det sengesettet var kjempefint til en liten kar,han vil nok synes det er godt å ha alle de dyra rundt seg.Godgutten roter sikkert ikke mer enn andre barn,han har det sikkert gøy når han holder på og merker nok ikke at han roter.Ha ei trivelig helg:-)

Karoline sa...

nydelig sengesett. og jeg ser du har en veldig skjønn gutt og rommet ser flot ut. du spurte om tips og eller bilder- noe spesielt du tenkte på?? tapeter, stoffer, leker?? jeg har dilla på alle de områdene:)
her er det stort sett bombet, altfor mye leker, etter fem år med barn må vi snart bygge ut, for hvor i all verden vi skal gjøre av neste års julegaver aner ikke jeg......og mine roooter!!!!! masse!!!!! særlig minstegutt! tømmer kasser og flirer , for ¨så å ta fatt på neste. ikke la deg lure av vakre bloggbilder....;) de er tatt når barna sover, det er det som heter å pynte litt på virkeligheten....;) god helg og klem til deg!

Tussaluso sa...

Kjempesøtt sengesett. Barn kan rote ja. Snur ein baken til ett øyeblikk, så vips så er det rot der og.
Tida går veldig fort ja. Imorgon skal me allerede feire 1. års dagen til veslejenta vår. Synes nett me fekk ho.
Du må ha ei fin helg.

Anita sa...

Såå søtt sengesett!! MOro når det er noe som ikke alle har også!! Rot ja, jeg syns mine roter no helt forferdelig, men det ervel sånn unger er!! Jeg har selv alltid ønsket meg en hushjelp, hver dag!! Og en av hennes oppgaver skulle være å legge på rent sengetøy, hver dag, som er tørket ute!!! Finnes jo ikke no bedre enn det!!
Ha en god lørdagskveld!!
Klem Anita

Huset i Hagen sa...

Kjempeherlig sengesett! Jeg er også så glad i disse Maileg figurene. Jenten min på 8 er også såå begeistret så da er det en stor glede å kjøpe gave til henne :0) Hun er begyndt å samle på dem nå ;0) Likte veldig godt bloggen din! :o) Takk for kommentaren hos meg. :o)

Garden Angel sa...

Kjempesøtt!
Sover sikkert godt i det:)
God Helg!

Landliv sa...

Så kjempefint!

Må bare kommentere igjen at dere har funnet så spesielle og flotte navn til barna deres!!

Ann-Cathrin sa...

Så fint sengesett:) Jeg sydde til vogndynen til mine med applikert navn på, men nå ble jeg inspirert til å sy til dynene de har nå og:) Kjenner til det der å ommøblere hyller og lignende...de er jammen kjappe!! Nå skal vi ha barnebursdag her i morgen, og vet ikke hvor mange ganger jeg har ryddet jenterommet om igjen etter at jeg egentlig var ferdig med det...!!:) Nydelig og vårlig hos deg:)

Ann-Cathrin sa...

Silje:) Det pappservise er fra Le petit:)