søndag 16. desember 2007

Juletreet er i hus!

Eller det er ihvertfall i garasjen! Vi venter en uke med å ta det inn og pynte det. De siste årene har vi dratt til en koselig gård hvor det er selvhogst av juletrær,det har blitt en fin tradisjon.
Det var mange flotte trær å velge mellom...
...og vi endte til slutt på dette. Det var 2,40 m høyt,vi har 2,60 under taket,og derfor synes vi det er fint med et høyt tre! Dette var vanlig gran,og tett og flott:)
Her er mannen min i gang med å sage det ned.



Ferdinand elsker dyr,og sprang ivrig bort til noen hester som sto på et jorde.


Men ekstra fin er denne hesten,som har kjerre som barna kan sitte på.
Vår lille sønn hylte av begeistring hver gang hesten passerte oss:)


Til slutt noen bilder av det flotte vinterværet. Jeg leste i avisa at vi på østlandet ikke får hvitere jul enn dette,men det er helt greit for meg,synes det er så flott med rim!


Håper dere har hatt en koselig helg,uten for mye stress!
Nyt søndagskvelden:)

9 kommentarer:

Anita sa...

Såååå koselige bilder!! Hos oss er juletreet på vei inn i skrivende stund, det skal pyntes i morgen fordi vi reiser bort 4. juledag og da kommer vi ikke tilbake før jula er over for min del!! Så vi høster treeet før vi reiser! Pleier å være kjempelei all julepynt 1. nyttårsdag:o) Så ut som et flott tre dere hadde fått tak i!

God natt! Klem Anita

Krabat sa...

Nydelig tre! Vi har også kjøpt tre i dag, men det var nok ikke selvhugget. Enig med deg at det holder med rim og frost. Det er bedre enn regn i hvert fall. Er så glad for at jeg nå bor litt utenfor Oslo, slik at jeg får denne vinterstemningen. Jeg er også veldig glad i Carl Larson-jul og har kjøpt meg den lysestaken jeg også. Veldig fornøyd med den. Kos deg den siste uken før jul. Klem

Tussaluso sa...

Hei, fint jule-tre dåke har hogget. Kjempekjekt med sjølvhogst. Hesten var veldig fint pynta. Nydelige bildr du har tatt av vinterværet. Ha ein fortsatt fin kveld.

Hulda sa...

Virkelig vinterlige og fine bilder du har tatt fra juletrehogsden! Så artig med hesten som de hadde kledd ut. :) Juletreet ser flott ut! Vi kjøpte også tre i helga, er høyt under taket i stua her også, så det ble et høyt tre, liker at det går nesten opp til taket. Tett og fint var det også.

Cathrine sa...

Kempefint tree du har fått deg. Det så veldig korselig ut å få dratt ut å hugget et tre selv. Vi har kunstig tree vi,da jeg er alergisk. Men kunstige tre er jo også fine. Ha en fortsatt fin dag.
Klem

Elzie sa...

Vilken fin gran ni fått tag i. Har sällan sett någon så jämn och fin. Mysigt med såna där ställen där man kan såga ner en gran själv. Hoppas du har en bra måndagskväll.
Kram Elzie

Ingrid sa...

Det ser ut som dere hadde en superfin dag!! Det der er jo selve julestemninga da - hogge juletre selv! Treet så kjempefint og tett ut også. :)

den gode feen sa...

OJ, det var eit NYDELEG juletre de fann! Kjempekoselege bilete. Rim duger som berre det, det er jo kvitt, kaldt og kjempefint! Du har ein utruleg koseleg blogg, eg skal bli flinkare å komme innom her :) Klem frå Linda

Anne-Berit sa...

Det må være kjempe trivelig å få gå å finne det treet man liker best,og hogge det selv.For noen nydelige bilder,kunne tenkt meg så fint rim her også,det regner,og all snøen vi hadde er forsvunnet.Ha en fin tirsdag:)