tirsdag 25. desember 2007

Julekvelden

Så er julekvelden over! Synes det alltid føles sånn,at plutselig er den forbi!
(og det er et helt år til neste gang....)
Vi hadde en veldig koselig kveld,feiret hjemme i eget hus for første gang,og var 8 voksne og 2 barn. Forberedelsene ble preget av litt stress da var tre uker gamle datter bestemte seg for å være våken 8 timer i strekk,og ikke sovnet før julen ble ringt inn klokka 17. Men da senket freden seg,og vi koste oss med god mat og flotte gaver.

Julebordet ferdig dekket
Skinnmøbler (spisestuestolene og sofaen) hadde jeg nok ikke kjøpt om igjen i dag,skulle gjerne hatt noe lysere,men jeg har innsett at det ihvertfall er utrolig praktisk når man har små barn.. Synes liksom ikke man kan kvitte seg med ting som fungerer helt fint heller...


Planen var å ha små juletrelys-holdere ved hver asjett,men de sto så ustøtt,faktisk hvelvet flere av dem mens jeg tok disse bildene,og det rant stearin utover... Så det er visst mer vakkert enn praktisk!

Duken har jeg lånt av svigermor,den er i vokset lin. Praktisk,og fin er den også!










Lysekronen er til te-lys,og vi fikk den av besteforeldrene mine da vi giftet oss. Jeg er veldig glad i den,og den skinner så fint når lysene er tent!

Jammen kom ikke julenissen også,til Ferdinands store begeistring! (Overraskende nok ble han ikke redd,ikke dårlig for en liten tass på 20 måneder!) Ferdinand fikk to gaver av nissen,og etterhvert ble han så varm i trøya at han lærte nissen hva slags lyder dyrene lager! Og da nissen gikk fikk han hadet-klem:) Med andre ord,mange Kodak-moments!


Og her ligger resten av pakkene og venter på å bli åpnet. Ungene våre fikk masse gaver, så nå har Ferdinand flere nye leker å kose seg med,og Augusta har klær til langt ut på nyåret!


Håper dere alle hadde en fin kveld i går!
Juleklem

17 kommentarer:

Anita sa...

Sååå nydelig pyntet bord, med masse koselige detaljer! En sånn "linduk" har jeg også! Bruker den i barneselskaper og ellers hvis jeg skal dekke bord hvor det fort blir litt søl! Uunværlig! Skinnsofa i mørkbrunt har vi også, og den er jeg sååå fornøyd med! Ville vel egentlig hatt en lys sofa, mendet hadde bare ikke gått her;o)
En sånn kalender fikk vi i fjor, kjempekoselige!
Kos deg videre i julen!
Klem Anita

Garden Angel sa...

GOD JUL!
Så mange koselige bilder du viser Silje:)
Nydelig nostalgisk julepynt, søte barneklær og vakkert pyntet julebord..!
Ønsker deg og dine en fortsatt God Jul!
KLEM:)

Anniche sa...

Virkelig mange nydelige bilder Silje ,og jeg likte spes. godt bordet du hadde dekket!

Kos deg videre med lilledamen og julefeiringen :)

Klem

Mor Grethe sa...

Hei Silje. Nå har jeg kost meg med din julaften..... hyggelig var det. Bra snuppa sovnet litt, så mor også kunne nyte middagen. Er forresten helt enig med deg, kan ikke kjøpe nytt for å kjøpe nytt. Har brun skinnsofa jeg også.... ser den hverken på blogger eller interiørblader, men du og du så praktisk den er. Kjøpte ny sofa på loftstuen også til jul.....brun den også. Fine bilder du viser fra julehuset ditt. Kos deg videre i julen. Hilsen Grethe

Tussaluso sa...

Hei. Kjempefint bord du haddee pyntet på juleafta. Spisebord stolene er jo kjempefine, du kan ikkje kvitte deg med dei nei. Men ein har jo alltid lyst på noko nytt. Eg har svart skinn-sofa i stua. Kunne helst tenkt meg lys sofa. Men eg ser jo at skinn er veldig greitt i forhold til skitne barne-hender. Er det ikkje typisk at dei små ikkje vil sove når me har mykje å gjere då. Godt at ho roa seg til kvelden då. Tulle-mor på 11,5 mnd var heller ikkje redd nissen. Ho har lært seg å sei "niss" (nisse),så det sa ho når ho såg nissen i døra.
Ha ei fortsatt fin romjul.

Emmeline sa...

Nyyyyydelig pyntet bord hos deg Silje, så vakkert og så stilig det var. Sånn linduk kunne jeg godt ha tenkt meg--det hadde passet perfekt her hos meg, aner du hvor man får tak i disse?
Du har tatt så mange koselige bilder. Syns du har det flott både med skinnstoler og skinnsofaer! Jeg skjønner ikke hva som er galt med å ha skinnmøbler, både flott og praktisk. Min svigerinne er interiørkonsulent og hun har nøyaktig like stoler som du..flotte og praktiske med små barn, så de må du jo bare glede deg over!
Jeg husker planen din med de små juletrelys holderne, den var jo veldig godt forberedt så det var jo synd at det ikke fungerte egentlig...men sånn er det, vi lærer alltid av de prosjektene vi starter med!
Artige bilder fra julen ellers, skjønner at det har vært utrolig koselig det ser iallefall sånn ut. Du må kose deg de siste dagene også:) Fortsatt god jul til deg og dine!

Hulda sa...

Så utrolig flott du har pynta bordet! Jeg har virkelig sansen for den grankvisten du har dekorert hver tallerken med. Kjempefint!

Lovise sa...

Hei. Takk for hyggelig hilsen. Du verden så fint du hadde dekket på til gjestene dine. Det må være deilig å bli bedt til selskap som er så nydelig forberedt..God jul videre.

Tiril sa...

Så fint et bord Silje,rene farger uten dill dall.
riktig lekkert var dette med dekketallerkener,og alle de små detaljene.
Må være deilig å sitte med et så vakkert bord, det er halve kosen,etter min smak.

Kine sa...

Nydeli:) God jul!

Elin sa...

For en nydelig krukke du hadde til sviblene dine! Kjenner jeg ble litt misunnelig nå.. :)

Vakre stemningsbilder, og flott bord. Likte vedlig godt de fine serviettringene, små detaljer gjør liksom hele forskjellen.
Ha en fortsatt fin romjul!

elin1976 sa...

Hei Silje!
Nydelige julebilder og for et herlig bord du har dekket. Ser at vi to har har nesten identisk middagservise. Er ditt fra Figgjo?
Pakker hadde dere også. Vi hadde en haug men jeg fikk et bilde på mobilen fra min søster der pakkene var på vei ut i gangen og de hadde laget noen stier der de kunne gå. he he. For et syn. Vel nå skal jeg videre på runden før jobben kaller. Ha en fin torsdag. Masse klemmer fra Elin:O)

Lykke sa...

For et nydelig bord du har dekket! Ønsker deg og dine en fortsatt fin julefeiring:)

bagateller sa...

Et nydelig bord du har pyntet, så koselig å få titte inn til deg. Artig at en så liten tass ikke ble redd nissen, vanlig vis er det kjempeskummelt. Ønsker dere en fortsatt god jul:)

Lena sa...

Nydelig dekket og pyntet bord! Masse flotte bilder du viser...Jeg har også skinnsofa, svarte, og det er jo absolutt mest praktisk for oss med små barn...Ser mange har så fine hvite møbler i stuen sin, men her hadde de nok vært hvite i et par timer:) Nei, jeg holder meg til skinn en stund til tenker jeg! Ha en fortsatt fin jul!

HildeS. sa...

Åååå, så fine bilder av eit nydeleg dekka og pynta bord:)
Kos deg videre i romjula, og snart er det godt nytt år:)

Siri sa...

Så utrolig lekkert pyntet bord!
Synes du er veldig flink til å ta fine og stemningsfulle bilder, Silje.