mandag 19. november 2007

Ny uke:)

På IKEA forrige uke kjøpte jeg gardinene Alvine spets,som jeg har klippet til og festet inni et skap jeg har i stua. Jeg synes dette ga et ryddigere inntrykk,i tillegg til at jeg synes blonder er kjempefint!



Jeg har også kjøpt litt nytt siden sist:) (rart det der...)
Om fredagen kjørte svigermor og jeg ca 3 timer (hver vei!) for å komme til en liten interiørbutikk "oppi Telemarken". Vi er innom denne butikken når vi ferierer på en hytte i nærheten,og ble i sommer invitert til juleåpningen av butikken. Så vi tok det som en tur, om ikke annet gir det ihvertfall litt variasjon i hverdagen å gjøre sånne ting:)
Jeg handlet disse tingene i zink...


...og disse i fattigmannssølv. Dvs vasene bak hadde jeg fra før,det er kun lysestakene som er nye.



Også kjøpte jeg mini-juletrepynt i fattigmannssølv,kjempesøte:)



Disse fikk også bli med hjem, to fine Maileg-nisser:)



Disse stoffene handlet jeg på IKEA,synes de var så "julete" og fine. Har veldig lyst til å sy julegardiner til kjøkkenet av stoffet i midten,men svigermor sydde nye for meg i fjor,så vi får se...
Denne uka har jeg mye jeg skal gjøre,planen er at julegavene skal være kjøpt inn og huset være julevasket til 1.desember,og det er jo virkelig ikke lenge til!
Snart er det jul, jenter:)

Ønsker dere en riktig fin mandag:)

15 kommentarer:

Tussaluso sa...

Hei, så mange fine ting du har kjøpt deg. Hadde nok kjørt 3 timer eg og for å komme til ein interiør-butikk, og spesiellt når det er jule-åpning. Sitter og lurer på om eg i år skal ha rød, sølv eller gull julepynt. Synest sølv er veldig fint iår (smaken har visst forandra seg). Tidligere år har eg kombinert rødt og gull. Du er flink dersom du klarer å blir ferdig med jule-presanger og hus-vask til 1. desember. Tenk kor deilig det hadde vore å kunne NYTE før-julstida uten stress og mas. Kansje eg skal prøve på det eg og. Ha ein fortsatt fin dag.

Annettenett sa...

Guri, så mye fiiiint du har kjøpt! Fattigmannsølvet var bedårende...og blondestoffet i skapet ble skikkelig fint!

Hulda sa...

Så masse flott du har kjøpt! Det i fattigmannssølv var helt nydelig! Jeg har flere slike julekuler jeg også, de ligger i en kurv her hos meg nå. :) Har også slik vase med glassvase inni, som en blondekant. Den er skjønn! :)så flott med blondestoffet i skapet.

mona sa...

Jøss,så mye fint du har kjøpt,skikkelig nydelig !!! Og tre timer i bil en vei,hadde jeg glatt blitt med på...herfra er det 13 timer til Ikea,bare for å nevne det..! Ser ut som butikken i Telemark er av det "rette" slaget,du har merkelig lik smak som meg !!! Og jeg ble helt satt ut av skapet ditt,med blonde i,har nettopp tenkt samme tanken selv....rart...det ble iallefall veldig bra ;) Kos deg videre,enten det blir nye gardiner,eller ei.... :)

Helene S sa...

Så mye fint du hadde kjøpt:0)
Er blitt hekta på fattigmanssølv. Det gir liksom den rette "julelooken"
Stoffene fra Ikea får nok bein å gå på, og den flotte blonden var perfekt i skapet ditt.
Ønsker deg en flott uke!

Tussaluso sa...

Hei igjen. Stoffet er kjøpt hos Stoff og Stil (www.stoffogstil.no). Masse fint stoff der, og billigt er det og.
Har vore inne på tanken eg og, å pynte med ulike farger i forskjellige rom. Ha ein fin dag.

RedRobin sa...

Hehe, spørs om ikke det var verdt 3timer i bil hver vei for å få tak i disse godbitene ja :o) Og så et par timer andre veien for å komme til IKEA, virkelig imponerende innsats i løpet av uka!!

Håper basillene dine har sluppet taket, ha en fin uke!! :o)

Garden Angel sa...

Heisan Silje!
Så koselig det ble med blonder inni skapet:)
Du har jammen kjøpt deg mye fint ja! De søte små julekulene var så nusselige...kunne tenkt meg sånne selv jeg:)
Ja nå går det fort mot jul Silje.
Gleder meg jeg..!
Lykke til med alt som skal være ferdig til første desember.
God klem fra meg:)

Elzie sa...

Du milde så mycket fint. Skulle också vilja ha tag i såna små juldekorationer i fattigmanssilver. Har dock inte hittat dom små någonstans.
Städar ni till jul redan innan 1 december??? Men då hinner det ju bli smutsigt igen. Däremot låter det väldigt smart med julklapparna *s*.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie

Ellie sa...

Det ble veldig koselig med blonden inni skapet. Så mye fint du hadde kjøpt deg. De små julekulene i fattigmannsølv er så søte!

Anita sa...

Skapet ditt ble kjempefint!! Og så mange fine ting du har kjøpt!!
Hvis du har sendt meg en "forklaring" på liftgardin, ma du være så snill å sende den igjen! Du skjønner pc'en med innboks har kræsjet og da må vi prøve å fange forklaringen på denne her pc'n! Når er det du har termin?? Gleder meg sååå, følger deg i spenning!!!

Klem Anita

Karoline sa...

tilbake:)

elin1976 sa...

Har ønsketmeg en slik nisse lenge. Synes de er herlige. Å helt tilfeldig så fant jeg ut at på dette lille stedet som vi bor på, ja så selger de jammen de her også. Kan bli lykkeligere?!? Nydelige saker og ting. Må en tur på IKEA jeg også. Men der er det vel fullt kaos nå om dagene. he he. Den beste tiden å gå der er fra kl. 21 og utover. ha ha ha. Har ikke tålmodighet til å stå i kø.
Ha en fin dag. Klem fra Elin:O)

bagateller sa...

Heldig du som bor(regner jeg med)nær en IKEA, har noen mil til den nærmeste her ja.. 5-6 timer i bil:S
Enig med deg i at det blir mer ryddig med blondegardinene i skapdørene, blir mer ro. Masse nydelig julepynt også, blir ganske så bra julestemning av å surfe rundt på bloggene om dagen.

Oslojente i Bergen sa...

jøss. dette var pussig...

jeg har kjøpt akkurat de samme blondegardinene på ikea med tanke om å ha dem i skapet sånn som du. Er opptatt av rene flater og tror det blir penere med blondegardinen mine (og dine) inni, men jeg har ikke kommet så langt ennå for jeg vet ikke hvordan jeg skal feste dem. Hvordan har du festet dem?