tirsdag 6. november 2007

Mer julepynt

I dag har jeg tatt fram en eske med julepynt jeg har anskaffet meg i løpet av året,hadde nesten glemt noen av tingene:) Noe av det kommer fra pappa,mens andre er kjøpt på antikvitetsmesser,både i Norge og Sverige.
Må vel innse at jeg kanskje begynner å få nok julepynt nå. Ihvertfall må jeg vurdere å bytte ut noe av den pynten jeg allerede har,og heller prioritere de gamle tingene.









Er det noen som vet noe om denne typen julepynt? De er laget av pappmasjè,og er ganske tynne og skrøpelige.








Disse kjøpte jeg i en bruktbutikk forrige uke,10 kr for begge:)


Denne er kjøpt på en messe i Sverige,synes fargen er så fin.
Tror nok ikke jeg noengang kommer til å klare å holde meg til ett fargetema i jula,jeg liker så mange forskjellige farger...


Disse to er også nye av året,nå har jeg totalt fem slike. De er noen av mine absolutte favoritter!

Helt merkelig å tenke på at om under èn måned skal alt dette settes fram!
Hos oss er det nemlig fullt julehus fra 1.desember. Jeg har alltid synes at tida fram til julaften er den koseligste,det er da jeg er i skikkelig julestemning! 1.januar forsvinner all pynten igjen...
¤

Ellers er ikke min lille sønn helt i form om dagen,han hadde først elveblest,og nå har han feber og en veldig hoste. Vil helst sove i fangene våre,og det er ikke likt han akkurat... Og med min høygravide mage er det heller ikke så enkelt...
Han har dessverre ikke matlyst,i dag bakte han og jeg til og med pizzasnurrer i håp om å få han til å spise litt,men dengang ei...
Er det noen som har noen tips om hva man kan gi et barn som ikke har lyst på noe?
Vi har prøvd det meste nå,fra frukt til sjokolade...

¤


Disse bildene fra stua tok jeg i skumringen i kveld.

11 kommentarer:

Anita sa...

Stakkars liten, håper han blir bedre snart. Det viktigste er vel ikke at han spise, men drikker, men har du prøvd gele eller puddinger? uff det erjo så kjedelig når de små er syke, de blir jo så puslete!! Go bedring til han!!

Klem Anita

Anniche sa...

Hei!

Uffameg! Ja, det er jo tiden for sykdom nå...siter her selv med infuensa. Heldigvis er guttene temmelig friske , (bank i bordet)

Sier som Anita , ikke stress med maten , det kommer med engang de er friske igjen.
Gi masse drikke- men litt suppe, kan kanskje virke",
Mine gutter elsker kjeks(bokstav) og det funker....nesten alltid.

Et mammahjerte blør alltid når barna er syke! Men de kommer seg alltid fort.

Nyyyydelig julepynt- elsker slik nostalgisk pynt- og samler selv!

Du, det huset til din tante...Oh My oh My! Det var bare lekkert.

Natta, og lykke til med mage og lillemann!

Hulda sa...

Så synd med gutten din som ikke vil spise, men han blir nok bedre snart, da kommer nok matlysten tilbake. Er jo likedan når større barn og voksne er syke, vi har jo ikke sånn matlyst vi heller.

Så fin gammel julepynt du viser igjen. Det grønne treet på det første bildet har mormoren min, ser at mye av pynten minner om den gamle hun har. Det er jo så koselig med de gamle tingene. Nissene er så søte også. :)

Hulda sa...

-GLEMTE jo helt å si at det var ordentlig fin stemning i stua hos dere i kveld!

mona sa...

Sender en go-bedring-klem til gullet ditt,håper du klarer å lure i ham noe,men det viktigste er vel at han drikker,og ikke tørker ut. Må si jeg er litt misunnelig på all denne nydelige julepynten din....så heldig du er :) Bestefar hadde mange av disse,husker jeg......kansje jeg må opp på loftet og lete......før kunne jeg sitte der oppe,og bare se ned i den esken,og nyte synet......lurer på om den er der enda...! Koselig stemning i stuen din :)

Tussaluso sa...

Uff, ikkje kjekt når dei små er sjuke. Har nett vore gjennom 3 dager med høg feber på vesle-jenta vår. Fekk eit tips ein gong om å gi dei gelè når dei ikkje ville spise. Det var visst mykje energi i gelè. Suppe og var ett godt råd, men kansje ikkje så lett å få dei til å spise det. Håper at han snart blir bedre. Masse fin jule-pynt du viser. Ikkje lenge igjen no til me kan starte med pyntinga. Dei siste åra har eg begynt 1. desember. Pyntar litt kvar dag.

Ha ein fin dag.

RedRobin sa...

Huffda, ikke greitt å være syk for en liten kropp! Håper han snart blir bedre!! Eplejuice eller cola med sukker synes jeg alltid fungerer bra når man er syk - også får man jo litt energi av det også.

Artig å vite hvor du bor hen forresten - morsomt å treffe nesten naboer ute i bloggland også!

Ha en fin dag, god bedring til junior!! :o)

Berit sa...

Jeg er helt enig med deg at tida fra 1.advent til jul er den beste. Du har mange godbiter å pynte med. jeg likte klokkene med God Jul på. tror at vi hadde noen sånne da jeg var barn. Dessverre gikk all julepynten i knas et år da vår lille kattepus var litt for voldsom, og greide å velte treet.

GundaM sa...

For noen nostalgiske julekuler og nisser du har! Må kikke innom til deg når jula nermer seg skjønner jeg og se på dette gamle,vakre.

Elveblest her i huset og men bare det...bank i bordet! Men føler en influensa er i gjerdet.
Ikke stress med maten, tåler noen dager uten selv om det er slitsomt ;)

Linneagården sa...

Tack för titten inne hos mig, blir bara glad att du länkat.
Men, oj så mkt fina julgranskulor, jag ÄÄlskar de!
Du hade många fina bilder på bloggen din.
Må så gott
Hadé /madelene

Landliv sa...

Håper han er i bedring. Må signere ang. væske - bare få i han mye drikke så blir det bra.
Masse gamle godbiter det der... jeg elsker julen selv- men ikke all plastdekorasjonen i butikken da...
God bedring til lillegutt!