torsdag 1. november 2007

Julepynt

Her kommer bildene av det jeg fant hos pappa skrotnisse i går.
En eske med forskjellige julekuler,jeg elsker gammel juletrepynt! Noen av dem er kanskje litt vel glorete,men et sted får de nok plass:)

¤
Fem fine fugler



Tilsammen fem av disse juletrelysholderne,har lett etter slike,for jeg har lyst til å ha dem med lys i på asjettene på julebordet. Vi skal være 8 voksne og to barn hjemme hos oss på julaften,derfor må jeg lete etter fire til:) (babyen i magen trenger nok ikke...)


Kunstig granbar og en pose med kongler,også tenkt til julebordet!


Mange gamle julenisser! Noen av dem likner litt på de du hadde kjøpt Hulda!
¤
To fluesopp-lysestaker. Helskjønne synes nå jeg:)


Litt forskjellig pynt,kanskje til julegavene


En eske med julelys. Noen av dem har allerede brent litt,men det er bare sjarmerende:)


To små lysholdere
¤
Brodert bilde,tenkte å ha det på et av barnerommene hver jul



Og til slutt denne krybba. Har ønsket meg en julekrybbe lenge,og tenkte først at denne ihvertfall kunne være en midlertidig en. Men jo mer jeg ser på den,jo finere synes jeg den er! Alle figurene er håndmalte og lå i originalesken.
De er i hardplast,noe som sikkert er praktisk med små barn i huset...
Da jeg kom hjem oppdaget jeg at man kan trekke opp en vrider på taket av stallen,også spiller den Glade jul! Koselig:)






10 kommentarer:

Hulda sa...

Å! Jeg finner ikke ord for alt det nydelige du fant hos faren din! Du er utrolig heldig! De nissene har mormor i sin julepynt. Morfar laget et tablå med nissene, noen gamle hus, en plate av glass over blått glanspapir for å lage is. På isen kjørte en nisse slede. Bak husene var det en skog av gran(kunstig) Alt dette hadde han plassert i kråskapet i stua. Det er SÅ fint! Han tegna skog i bakgrunnen også. Vi har satt det opp hver jul.

Den julekrybba var jo helt nydelig!! Tenk at noen gir fra seg slikt!

Villa Utsikten sa...

Den julekrybba var kjempe koselig. Har ønsket meg en i evigheter,men finner ingen:( vil gjerne ha en med 24 deler så jeg kan sett frem en hver dag mot jul:)
Du er bra heldig som har din egen "lille butikk" og hente fra;)

Maret sa...

All den nydelige julepynten må du bare ta vare på. Jeg var langt tilbake i barndommens jul, og minnes farmors julepynt. Hun brukte bare levende lys. Nå er man heldig om man finner denslags på gamle loft eller loppemarked.
Lykke til....jeg har tagget deg..

Annettenett sa...

Åååååh, så utrolig mye fin julepynt! Julekulene var helt herlige:)

Maret sa...

Jeg har nå ikke tagget, men linket...Det går litt i surr av og til...

HildeS. sa...

Åååå eg vart heilt nostalgisk av å sjå på all denne flotte julepynten.
Dette er jo som henta utav min barndoms jul.
Akkurat slike julekuler og fuglar hadde me på treet.
Heldige du som har fått alt dette, og ikkje forgløyma julekrybba, den var fantastisk fin:o)

Lykke sa...

Så heldig du er som har kommet over alle disse skattene! Julekrybben var helt skjønn, synes det er veldig vanskelig å finne en som er skikkelig fin, så den må du holde på.
Kikket på bildene av hallen din også; så super fint dere har det!

ava sa...

Jeg vil også ha en pappa som er skrotnisse!! Så mye fint du finner der!
Han ønsker seg kanskje en karbon sykkel han også! Litt dyrt leketøy spør du meg!! Sykkelmagasinet ligger lett tilgjengelig her og skjønner du!!

Ha en strålende helg!!
Klem Anita

Emmeline sa...

Jeg må jo bare smile av denne julepynten. Snakk om nostalgi; tror vi hadde omtrent alt dette av pynt da jeg var liten jente;0)
Julekrybben var virkelig lur--den så veldig ekte ut men hardplast er jo supert, det tåler virkelig alt!
Jeg har en krybbe som jeg laget selv da ungene var små. De elsket den krybben, og kidnappet alle figurene titt og ofte, aller helst Jesusbarnet som bestod av to perler innpakket i bandasje men med et bedårende lite ansikt. Tilslutt forsvant Jesus helt, og i fjor tok vi en pause for å se om vi kunne stable på beina alle figurene igjen..tror jeg må lage noen nye dersom de skal komme seg tilbake på plass!
Vel nok om det; Så koselige planer du har med juletrelysholdere på julebordet. Det høres ut som en kjempestilig plan, gleder meg til å se bilder av det bordet!'
DU må ha en fortsatt fin kveld og kose deg med all den flotte pynten: God helg;0)

Lilly sa...

Kjenner igjrn masse pynt hjemmefra her ja;)
Og de holderne, med klype, legges ut for salg hos Mollys' Heaven i helgen:))

Gleder meg til jul, men jeg mangler en julekrybbe....