fredag 23. november 2007

Gamle bilder

I mangel på noe spennende å skrive om i dag,tenkte jeg å vise noe av det jeg samler på,nemlig gamle bilder. Har det hengende i hele huset. Disse to første henger på soverommet vårt. Synes det øverste er spesielt fint!



Dette henger på do:)


Mens dette skal opp på jenterommet,er en gave til jenta vår fra min mamma.


Dette henger hos Ferdinand


"kan du inte tala?" heter dette.


gammel versjon av Fader Vår


Dette henger i loftstua. Englebilder er absolutt favoritten min.


Ha en flott fredag!

14 kommentarer:

Anita sa...

Kjempefine bilder!! Alle sammen!

Go fredag til deg også!
Klem Anita

Anne-Berit sa...

Å,sånne bilder hang det i mange hjem før,de er såå fine.Flott at noen setter pris på dem fremdeles.

Maret sa...

Ja, hvem husker ikke engelen som passet barna ved elvebredden. Det hang hjemme på barnerommet da jeg var liten. Selv har jeg brodert samme motivet på stramei da mine barn var små.

Tussaluso sa...

Kjempefine bilder. Det er noko heilt spesielt med slike gamle bilder. Eg har ein slik "kan du ikke snakke" figur stående i soveromsvinduet. Ein gammal figur som eg fekk av farmor, som eg har blitt meir og meir glad i. Ha ei fin helg:-)

Hulda sa...

Nydelige gamle bilder du har! Jeg er også heldig å ha endel gamle engelbilder og andre i denne stilen. Her henger det flere i stua, og på soverommet. De er jo så nydelige.

Det bildet som henger hos Ferdinand har jeg også. Jeg fikk det da jeg var lita. Det er nydelig.

mona sa...

WOW,for en samling av gamle bilder !! Så fine og sjarmerende.....og koselige og ha på veggen. Har du samlet siden du var lita,eller ? God helg Silje ;)

Leah sa...

Så mange nydelige bilder! Et lignende englebilde hadde jeg over senga mi da jeg var lita...Jeg likte det ovale, nest øverste ekstra godt, minner meg om lillemannen og jeg, hi, hi. Så vakkert skapet ditt ble med blonden inni, du har mye som inspirerer i bloggen din!
Ha en fin helg :-)

Anki sa...

Hei,og takk for hyggelig kommentar hos meg. Det var noen aldeles nydelige bilder du har samlet opp, ta godt vare på de. Sitter og hører på snøen som raser ned fra taket, og lurer på om jeg skal begynne og henge opp julegardiner, iallefall på kjøkkenet... Skal jobbe så mye neste uke, at jeg rekker det nok ikke :-) Ha en fin lørdag!

Ellie sa...

Så mange nydelige bilder du har! Litt av en skatt å ta vare på. Håper du får en fin lørdagskveld!

elin1976 sa...

For noen fantastiske bilder. Har noen selv men ikke så mange og så flotte som disse:O)

Mia sa...

Nydelige bilder, Silje! Jeg hadde også et slikt englebilde over sengen min da jeg var liten (lurer på hvor det har blitt av det...?) Takk for koselig hilsen i bloggen min. Veldig hyggelig det. Ønsker deg en finfin søndag.

Nunne sa...

Noe så nydelig som alle de bildene dine! Du har mange skatter, jenta mi, er du klar over det? Kjære tid, jeg har nesten vært lita jente mens jeg har sittet her og nytt bloggen din!
Ha en god søndag!
Hilsen Nunne

Anonym sa...

for en herlig samling. takk for en nydelig start på dagen.

Anonym sa...

Hei
Ble til at jeg la inn en kommentar om et av englebildene. 'Det som henger hos Ferdinand - men jeg la det visst på feil side. Trodde jeg hadde samme bildet, men ser at selv om engelen og fargene er like i bildene, er mitt bilde anderledes enn ditt. I Mitt bilde er det en engel og en liten jente begge to har foldede hender. Men bildene er sikker fra samme tid og samme serie...