tirsdag 13. november 2007

Fin tradisjon

Huff,i dag har jeg følt at jeg må "forte meg" å legge ut et innlegg,etter gårsdagens noe pessimistiske ord og tanker:) Det er jo bare tull å klage over sånne ting,det er jo bare en bagatell! Tusen takk til dere som har ønsket meg god bedring,godt dere "holder ut" med meg i sånne øyeblikk også:)
¤
Dette gule Egersund-fatet har jeg akkurat fått av min mormor. Jeg har aldri sett det hos henne før,hun har vel vært litt redd for å bruke det. Fatet fikk min oldemor i gave da mormor ble født for over 71 år siden. Siden jeg nå venter ei tulle (som mormor kaller det),har jeg fått det i gave av henne. Og sånn skal det gå i generasjoner.
Veldig koselig synes jeg! Men jeg kommer nok til å bruke det litt,synes det er for ille å ha ting bare til pynt. Tenkte f.eks det kunne bli tradisjon å bruke det til noe i påska,siden fargen passer så godt:)
¤
Håper dere alle har hatt en fin dag! Her har det dalt ned noen snøfiller (de legger seg ikke,men dog),og da kjenner jeg julestemningen kommer snikende:)



8 kommentarer:

Maret sa...

Dette er noe av det lekreste jeg har sett. Det er klart du må ta det i bruk, påsken passer bra. Som fruktfat, til småkaker, eller andre godsaker. Hold det bare unna den lille kjøkken-hjelperen. Fortsatt god bedring..

Grip dagen sa...

Du verden med julepynt du viser! Så mye gammelt og fint.
Når jeg ser bildene tenker jeg tilbake til da jeg var liten og satt og studerte mine besteforeldres juletre. De hadde så mye gammel og skjør julepynt som vi ikke måtte røre. Jeg var (og er!) helt betatt av den gamle pynten.
Men slik skal julen være. Fyllt av gode minner. Det forsøker jeg å gi videre til mine barn.
Ha en fortsatt fin førjulstid.
Marit

Anita sa...

Det passer jo flott til påske! Så moro med sånne tradisjoner at itng går i arv! Nå skal jeg spise litt frokost, og så skal jeg til byen og handle litt engle fyll!

Ha en flott dag
Klem Anita

Anita sa...

Hallo! jeg lurte for en stund tilbake på liftgardinen barnerommet deres! Nå lurer jeg på endel ting til som kanskje er greit å ta pr e- post! Min e-post adresse er joh-mat@frisurf.no!

Klem Anita

Ellie sa...

Klager som bare det når jeg er syk selv jeg, så det behøver du ikke føle på :-). Det fatet har moren min også, og det er nok en av de gjenstandene hun har som hun er mest redd for, selv om hun bruker det, bl.a. til påleggsfat når hun har gjester. Jeg synes det er kjempekoselig!

Hulda sa...

Ja, det er koselig med slike ting som går i arv. Det passer jo fint til påske, som du sier.

Likte tingene på hylla di under, veldig fint dekorert. :) Jeg har også kjøpt Lantliv nå, og er mer enn fornøyd med det, syns det var så masse flott der. Gode ideer. Synd at du ikke ble så fornøyd selv.

Ha en fin dag, håper du er bedre nå. :)

Garden Angel sa...

Så koselig med en sånn tradisjon:)
Synes det er lov å klage litt jeg da. Det får vi tåle:)
Ønsker deg en fin tid nå før jul, med masse herlig julestemning og koselige stunder:)

bagateller sa...

Koselig med slike tradisjoner, og for et nydelig fat, har fakitsk ikke sett dette før. Det er faktisk lov å klage litt, å være syk og i tillegg ha en liten en som til tross for sykdom er turbo, jett om vi har prøvd det før da. Heldig vis er mine nå blitt noe større og ingen flere kommer til heller så nå venter jeg bare til jeg skal bli bestemor sier jeg. Men det blir noen år til det da håper jeg inderlig.. bank i bordet *ler*