fredag 26. oktober 2007

Hallen vår,og resten av innkjøpene:)

Jeg må først oppklare noe fra forrige innlegg, dukkeklærne jeg har kjøpt til jenta vi venter er til dukka hennes,og ikke til henne! Tror hun måtte vært en minibaby for å få på seg de klærne... Kanskje jeg uttrykte meg litt uklart:)

Så noen bilder fra hallen vår...

Vi valgte å ha en ganske stor hall,den er faktisk større enn kjøkkenet..
Er veldig fornøyd med at den er stor,men ser i ettertid at vi kanskje burde hatt en liten entrè først,så vi ikke hadde dratt med oss all søla inn. Vel vel,gjort er gjort:)

Kjekt med en benk rett ved døra,så kan man sette seg ned å ta på skoene.





Denne buffeten (heter det det?) fikk vi av mamma da vi flyttet inn i huset. Som dere ser har jeg ganske mange gamle furumøbler,og må innrømme at lysten til å male dem hvite stadig kommer over meg... Samtidig er møblene veldig gamle,og jeg er redd for å ødelegge litt av sjarmen... Dessuten synes jeg det blir litt varmt og hjemmekoselig når noe er trehvitt,og ikke alt er hvitt.
Hva synes dere?


Så til resten av innkjøpene fra onsdagens shoppingrunde! Denne kransen er bare nydelig,har lyst på flere....


To små zinklykter,på tilbud til 19 kr/stk. Kupp:)


To hjerteformede kurver. Ser for meg disse med lussekatter oppi.



Bokser fra House Doctor,nydelige farger synes jeg.


Stor kakeboks,tenk, om litt over en måned er denne full av pepperkaker! Jippi:)


To bilder som skal henge på jenterommet.


¤
Til slutt må jeg vise at fuglemateren har blitt en stor suksess,det er småfugler der og spiser hele tida! Det varmer hjertet mitt:)
Vi bor i et boligfelt med hus både foran oss og ved siden. Tomtene er også ganske små,så det blir litt sånn "to hus tett i tett". Men det er bare koselig,alle rundt oss har små barn,og vi voksne har blitt gode venner. Tre av oss parene var faktisk på Londontur i september.
Til høyre for tomta vår ligger en lekeplass. Dette var egentlig nok en tomt på ca 600 m2,men kommunen krevde at det ble lekeplass. Kjempeflott for oss:)


Ha en riktig god fredag!

8 kommentarer:

HildeS. sa...

Hei hei.
Så masse fint du viste her.
Gangen din var kjempekoseleg, og så fint det var med benken og det gamle skapet:o)
Masse fine ting du har kjøpt deg, og eg lika både boksane, korgene og kransen. Fuglemataren var superfin, og kor får ein kjøpt så fine?

Eg har lagt deg til i linklista mi, og håpar at det er greit for deg.
Ha ei fin helg:o)

Hulda sa...

Så utrolig mye fint du viser oss! Jeg har en slik boks fra House Doctor, den med kremhvit bakgrunn, den kjøpte jeg da jeg var på sommerferie. Virkelig lekre!

Falt helt fullstendig for de små sinklyktene? Har SÅ lyst på, men har ikke sett slike her. Vet du om de hadde flere igjen? Nydelig den hjertekransen også!

Hulda sa...

Helt supert, Silje, om du kan sende meg en! Jeg betaler selvsagt for den og portoen.

RedRobin sa...

Hei! Så koselig du har det hjemme hos deg. Også så mye fint du hadde kjøpt da gitt. Likte ekstremt godt den flotte kakeboksen din. :o)

Jeg har også vært på det der nye kjøpesenteret som er bygget ut...hehe... snakker om at det har blitt DIGERT ja!! Ja, hihi, vi bor nok ikke så langt fra hverandre - så artig!! Jeg bor i den litt mindre byen på sørsiden kan du si. :o))

Ønsker deg en riktig god helg!!

ava sa...

Så fin gang du har! og så masse fint du har shoppet! Enig i at fuglemateren var koselig, vår er moden for utskiftning så jeg er på jakt etter en ny!

Ha en go helg!
Klem Anita

ava sa...

Det bildet du har over buffeten din hadde bestemoren min også, tror jeg! Jeg har iallefall sett det før, men nå kommer jeg ikke på akkurat hvor *blush*!
Lyktene var kjempekoselig, og for en pris, helt etter min lommebok om dagen! Kjøpt hvor?
Klem Anita

Tussaluso sa...

Hei. Gangen din ser kjempefin ut. Kjekt med stor entrè. Det savner eg. Eg synest ikkje at du skal male benken og buffeten kvit. Synest at det er finest med malte furumøbler som er kjøpt no, men gamle møbler har jo sin sjarm. Er heilt enig med deg i at det er lunt og hjemmekoseligt med umalte gamle møbler. Masse fine ting du har kjøpt. Kan eg spørre om kor du har kjøpt den fuglemateren? Ha ein fin søndag.

Laila sa...

Hei. Det er første gangen jeg er innom bloggen din, men ganske sikkert ikke den siste. Ellers er jeg nok ganske lik deg når det gjelder redslen for å ødelegge sjarmen i gamle møbler. Spesielt når de kommer fra folk man har et forhold til. Jeg kan godt male gamle møbler som er kjøpt brukt, men ikke de jeg arver fra bestemor, liksom. Jeg er også enig i at det er lunt med umalte gamle møbler, og de har jo ofte en annen patina enn det nye møbler har.