lørdag 6. oktober 2007

Bursdag

I dag har mannen min bursdag,og ble derfor vekket med muffins med lys på og gaver på senga. Siden jeg hadde bursdag for under 2 uker siden,pleier vi å ha en familiebursdag sammen. I dag hadde jeg bedt inn familien på begge sider til åpent hus fra kl 13-18. Se derfor for dere panikken som bredte seg da halvparten av de inviterte dukket opp kl 12...
Jeg er ikke akkurat den som sitter og venter på at gjestene skal komme,her i huset jobbes det fram til de siste fem minuttene. Så der sto jeg altså,ikledd joggebukse,uten noe sminke og med kaker i ovnen og på benken og overalt. Jeg ventet på at oppvaskmaskinen skulle bli ferdig,så benken fløt av bakeboller og alt mulig bakeutstyr også... Det var jo familie som kom,så det gikk jo greit,men noen festlig opplevelse kan jeg ikke si det var... Faktum at jeg er snart 7 måneder på vei gjør vel ikke saken bedre... For meg er denne siste timen før gjestene kommer helt avgjørende,det er da jeg pynter kakene,steller meg og tenner stearinlysene... Vel,vel, nå er klokka 22.30,og den siste gjesten har akkurat gått. Det har vært en hektisk,men veldig fin dag. Det viktigste er at bursdagsbarnet er fornøyd,og det virker det som han er:)

4 kommentarer:

Tussaluso sa...

Gratulerer med overstått bursdag.
Uff, kjenner til den følelsen du må hatt når gjestene kommer før tida og ikkje alt er klart. Ikkje kjekt. Føler eg henger etter resten av dagen eg då. Og attpåte 7 mnd. gravid. Eg var iallefall veldig sliten då. Ja, ja, bursdagsfeiringa var sikkert fin alikevel. Ha ein fin søndag.

Emmeline sa...

Ååååå jeg kjenner meg SÅNN igjen.. det høres ut som en kjempestressende situasjon. Litt sånn at man må holde humøret på topp og smile selv om man føler seg ganske desperat. Familien hadde det nok superkoselig uansett! Jeg er i grunnen vant til å komme i besøk og omtrent lage kakene selv mens ungene blir satt til å rydde og vertinnen blir slengt i dusjen-hehehe.. Det går som regel greit.Håper jubilanten var fornøyd likevel og at formen er bra med baby i magen og det hele. Gratulerer med overstått og ha en fin uke;0)

Emmeline sa...

Ååååå jeg kjenner meg SÅNN igjen.. det høres ut som en kjempestressende situasjon. Litt sånn at man må holde humøret på topp og smile selv om man føler seg ganske desperat. Familien hadde det nok superkoselig uansett! Jeg er i grunnen vant til å komme i besøk og omtrent lage kakene selv mens ungene blir satt til å rydde og vertinnen blir slengt i dusjen-hehehe.. Det går som regel greit.Håper jubilanten var fornøyd likevel og at formen er bra med baby i magen og det hele. Gratulerer med overstått og ha en fin uke;0)

Emmeline sa...

Ooooops trykket visst to ganger, sorry!!!